Een moderne en frisse visual identity
Over Commit 2
Commit2 opgericht in november 2013, is gespecialiseerd in IT Detachering & Recruitment. Zij bemiddelen Service, Beheer, Development & Commercial Professionals. Commit2 heeft als missie “werkt aan werk”.
De behoefte van Commit 2
Om goed voor de dag te komen en meteen een frisse start te maken, had de startup Commit2 een visuele identiteit nodig. Content City heeft gezorgd voor de complete Look & Feel, inclusief huisstijl kleuren, logo, visitekaartjes, briefpapier en enveloppen.
Onze aanpak
Content City maakt altijd een visuele identiteit met een goede onderbouwing. We hebben eerst bekeken wat de doelgroep is, wie de klanten van Commit2 zijn, en hoe ze die wilde aanspreken? Na dit proces zijn we onder meer lettertypes, kleuren en typische stijlelementen gaan verzamelen om de visuele identiteit van Commit2 te creëren. Vervolgens zijn we gaan ontwerpen en leveren we eigenlijk altijd 4 á 5 verschillende stijlen aan. Deze stijlen hebben we vervolgens gepresenteerd, waarna er een keuze was gevallen op 1 van de 5 stijlen. Deze ‘mood’ hebben we verder uitgewerkt, en de op- en aanmerkingen die uit de feedback naar voren waren gekomen meegenomen. Uiteindelijk zijn we net zo lang door gegaan met aanpassingen totdat de mannen van Commit2 volledig tevreden waren met hun visuele identiteit.
Het eindresultaat
Een strakke en frisse identiteit met moderne kleuren. Het logo heeft een professionele en zakelijke uitstraling, maar toch ook een speels karakter.